• Kontrast strony

W Zespole Szkół Ogrodniczych i Ogólnokształcących w Pruszczu Gdańskim na zajęciach w klasie I BSF, kształcącej przyszłych fryzjerów 23.09.2020 r. pojawił się gość specjalny – Piotr Szeliga - absolwent szkoły, a jednocześnie absolwent OHP. Dokonania Piotra Szeligi były już przedstawiane w artykułach Elżbiety Sądowskiej, która sprawowała nad nim opiekę pełniąc funkcję wychowawcy w 11-7 HP w Gdańsku. Przypominamy osobom, które nie znają jego historii, że uczestniczył w konkursach fryzjerskich organizowanych przez OHP (w jednym z nich zajął drugie miejsce). W ubiegłym roku szkolnym zakończył naukę w szkole branżowej, zdał egzamin czeladniczy, został zatrudniony u pracodawcy, u którego uczył się praktycznej nauki zawodu, a obecnie kontynuuje edukację w liceum ogólnokształcącym. Jest osobą niezwykle sympatyczną, skromną i pracowitą, chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z młodszymi kolegami, którzy dopiero zaczynają poznawać tajniki zawodu. Piotr odwiedził adeptów fryzjerstwa. Towarzyszyły jemu: Joanna Lezner - wychowawca 11-7 HP w Gdańsku oraz Iwona Sabała - doradca zawodowy/asystent EURES. Lekcję wychowawczą prowadziła Pani Janina Liedtke-Szymczak, opiekun tegorocznych fryzjerów oraz była nauczycielka naszego gościa. Uczniowie zapoznali się z dokonaniami Piotra, dowiedzieli się także, że był uczestnikiem OHP, dzięki czemu mieli okazję usłyszeć jakie wsparcie otrzymał od naszej instytucji i dlaczego warto zostać uczestnikiem OHP. Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość zadawania pytań starszemu koledze, mogli wykorzystać ten czas, aby wysłuchać cennych rad. A było ich sporo. Piotr opowiedział o swoich doświadczeniach w pracy z perspektywy ucznia pierwszorocznego. Razem z wychowawcą grupy - Panią Janiną Liedtke-Szymczak podkreślili, że warto zainwestować w swoje narzędzia pracy, takie jak: nożyczki, grzebienie, szczotki, udzielili uczennicom wskazówek z jakich modeli korzystać. Piotr polecił zakup główek, które służą do praktycznej nauki zawodu. Przypomniał znaną prawdę, że praktyka czyni mistrza i im więcej się pracuje, tym bardziej zmniejsza się początkowy stres związany z obsługą klienta. Na zakończenie spotkania Piotr przypomniał młodzieży, że ,,nie należy się bać swojego pracodawcy i warto wierzyć w siebie i swoje możliwości".

Autorzy artykułu: Joanna Lezner, Stanisława Grzelczak, Iwona Sabała
Autor zdjęcia: Iwona Sabała

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.