• Kontrast strony

Dnia 10.11.2020 r. przed gmachem budynku 11-12 Hufca Pracy w Gdyni odbyło się spotkanie podsumowujące projekt „Ucz się i działaj – warsztaty aktywizujące młodzież OHP (kontynuacja działań)”, realizowany przez Pomorską Wojewódzką Komendę Ochotniczych Hufców Pracy we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach edukacji ekonomicznej. Zgodnie z założeniami, do projektu zakwalifikowano dziesięciu uczestników z gdyńskiej jednostki. Lech Buzanowski - Komendant 11-12 Hufca Pracy w Gdyni, przywitał zgromadzonych uczestników oraz przedstawił założenia projektu. Jego głównym celem była poprawa sytuacji osób w wieku 16-20 lat o zmniejszonych szansach życiowych, poprzez zwiększenie możliwości ich wejścia na rynek pracy. Projekt zachęcał uczestników do przyjmowania w życiu czynnej postawy oraz wzmocnił poczucie własnej wartości i pewności siebie, co może w przyszłości pozwolić uczestnikom na zredukowanie stresu związanego z odbyciem rozmowy kwalifikacyjnej. Pierwszy etap projektu obejmował warsztaty z doradztwa zawodowego. Zajęcia przeprowadziła Wioletta Majewska, która jest doradcą zawodowym – stażystą w Młodzieżowym Centrum Kariery w Gdyni. Głównym celem niniejszych warsztatów było przygotowanie młodzieży do właściwego funkcjonowania w nieustannie zmieniających się warunkach rynku pracy oraz poznanie tajników jego kluczowych procesów. Ponadto, zadaniem warsztatów było podniesienie kompetencji zawodowych oraz poszerzenie umiejętności uczestników. Na zajęciach poruszone zostały zagadnienia z zakresu rynku pracy, dokumentów aplikacyjnych, autoprezentacji, asertywności, a także planowania kariery zawodowej. W związku z panującymi obostrzeniami, związanymi z pandemią koronawirusa COVID-19, zajęcia miały formę indywidualną oraz online. Mimo to, młodzież chętnie uczestniczyła w prowadzonych warsztatach, wykazała się dużym zaangażowaniem oraz podejmowała dyskusję z prowadzącą. Kolejnym etapem projektu były warsztaty z zakresu kreowania wizerunku profesjonalnego pracownika, przeprowadzone przez Agnieszkę Świst-Kamińską - Cool Hunterkę, Style Coach i założycielkę Szkoły Męskiego i Damskiego Stylu. Głównym celem niniejszych warsztatów była nauka młodzieży tajników autoprezentacji oraz dbania o siebie, a także wzmocnienie samooceny oraz podniesienie poziomu poczucia własnej wartości. Zadaniem warsztatów było uświadomienie uczestnikom, że wygląd i zachowanie ma wpływ na ocenę własnej osoby. Udział w warsztatach pozwolił młodzieży na zwiększenie kompetencji niezbędnych podczas uczestnictwa w rozmowach kwalifikacyjnych. Dzięki cennym wskazówkom, uczestnicy zyskali nowe umiejętności interpersonalne, a także zdobyli kompetencje, dzięki którym łatwiej będzie im przełamać opór przed spotkaniem z pracodawcą. Po zakończeniu warsztatów, uczestnicy otrzymali certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia z zakresu kreowania wizerunku profesjonalnego pracownika. Dodatkowo, w ramach projektu „UCZ SIĘ I DZIAŁAJ – warsztaty aktywizujące młodzież OHP”, zakupiono gry edukacyjne (Monopoly Gdańsk oraz Anty-Monopoly), które pomogą utrzymać zasięg oraz jego trwałość. Zakupione gry planszowe będą wykorzystywane podczas codziennej pracy jednostki. Podczas spotkania podsumowującego, Komendant 11-12 Hufca Pracy w Gdyni dokonał uroczystego wręczenia zaświadczeń oraz certyfikatów potwierdzających udział w projekcie, a także wręczył uczestnikom bony upominkowe o wartości 150 zł.

Ucz się i działaj 2
Ucz się i działaj 2
Komendant 11-12 HP podczas przedstawiania założeń projektu.
Ucz się i działaj 3
Ucz się i działaj 3
Wręczanie nagród oraz certyfikatów uczestnikom projektu.
Ucz się i działaj 4
Ucz się i działaj 4
Wręczanie nagród oraz certyfikatów uczestnikom projektu.
 

Autor tekstu: Ewelina Wożakowska
Autor zdjęć: Sylwia Bara

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.