• Page contrast

Problem nadmiernego korzystania przez młodych ludzi z Internetu jest znany od dawna. Ze względu na obecną pandemię czas spędzany przez komputerem, telefonem uwidocznił się jeszcze bardziej. Budowanie relacji, kształtowanie własnej tożsamości czy wyrażanie siebie odbywa się w zdecydowanym stopniu w sieci.

Polskie Centrum Programu Safer Internet przygotowało kampanię #BEZPRESJI, w której wzięła udział młodzież z 11-19 Hufca Pracy w Słupsku. Jej celem jest zwrócenie uwagi na zagadnienia związane z nierealistycznymi modelami życia kreowanego na portalach społecznościowych. Przeprowadzone badania naukowe stwierdziły, że zbyt częste korzystanie z mediów społecznościowych może przyczynić się do negatywnego wpływu na własną samoocenę. Rzeczywistość ukazywana w social mediach może wywołać presję z nieprawdziwych oczekiwań wobec życia. Młodzi ludzie obserwując wykreowanych celebrytów pokazujących się w sieci jako „ideał” w porównaniu z własnym życiem mogą odczuwać ogromną frustracje. Jest to bardzo niebezpieczne ponieważ nastoletni ludzie nie zdają sobie sprawy, że wizerunek budowany w sieci najczęściej nie ma nic wspólnego z codziennością.

Zajęcia wychowawcze z uczestnikami jednostki miały zachęcić do dyskusji i refleksji nad tym, jak mądrze budować swoją obecność w wirtualnym świecie i nabrać odpowiedniego dystansu do ukazywanych w nim treści.

Promocja kampanii wśród uczestników.
Promocja kampanii wśród uczestników.
Uczestnik zapoznaje się z zasadami kampanii.
Uczestnik zapoznaje się z zasadami kampanii.
 
Autor tekstu: Małgorzata Pakos
Autor zdjęć: Uczestnicy 11-19 Hufca Pracy w Słupsku