• Kontrast strony

Zgodnie z założeniami i planem 8 maja młodzież wraz wychowawcami i kierownikiem Ośrodka wyruszyli w podróż do Szczawnicy. Trasa minęła szybko, spokojnie a najważniejsze bezpiecznie. Ciekawi nowego miejsca od razu po zameldowaniu w pokojach, udaliśmy się na zwiedzanie miasta.  Zobaczyliśmy uzdrowiskową cześć Szczawnicy i piękny park miejski. Następnego dnia pierwsza atrakcją był wjazd wyciągiem krzesełkowym na Palenicę. Polały się łzy strachu przed nieznanym ale widoki na szczycie wynagrodziły stres. Zjazd był już tylko przyjemnością. Dziennie pokonywaliśmy ok 10km pieszo więc wieczorem postawiliśmy wyłącznie na relaks. Udaliśmy się na Termy Bania. I to był strzał w dziesiątkę. Wieczorna aura i moc wody cudownie podziałała na nasze zmęczone mięśnie. Zadowoleni i odprężeni wróciliśmy do hotelu by następnego dnia zwiedzać dalej. Tym razem był to Wąwóz Homola. Szlak łagodny, ale mimo wszystko górski zaskoczył kilka naszych podopiecznych, którzy w górach byli pierwszy raz. I ponownie wysiłek opłacił się by ujrzeć taki horyzont.  Wysokie góry pokryte śniegiem zapierały dech w piersiach.

Kolejnym celem wycieczki było zwiedzanie Zamku w Czorsztynie, skorzystaliśmy również z rejsu statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim. Żal było opuszczać to miejsce ale niestety nadszedł czas na pakowanie walizek i wyjazd. Serdecznie dziękujemy jeszcze raz Panu Dyrektorowi Janowi Jurek OHP Szczawnica oraz pani Kierownik Internatu Małgorzacie Cegielna - Czerwień za przyjazne przyjęcie i gościnę, a paniom z kuchni za przepyszne posiłki, które nam serwowały. Emocje po powrocie jeszcze długo się utrzymywały, kilkakrotnie oglądaliśmy zbiór zdjęć z wycieczki. Wiemy, że jeśli tylko będzie taka możliwość to wrócimy do Szczawnicy. Pozdrawiamy serdecznie pana Komendanta Grzegorza Małkusa oraz całą kadrę OHP Kielce i dziękujemy za możliwość zorganizowania wycieczki.

Autor tekstu i zdjęć: Katarzyna Nowacka

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.