• Kontrast strony

W ZSP w Łodzierzy przeprowadzono ostatni etap projektu z zakresu edukacji ekonomicznej „Banknoty, monety czy karta?”, który realizowany jest we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Była to młodzieżowa debata pt.: „Karta czy gotówka".

Uczestnicy już na wcześniejszych zajęciach zostali rozdzieleni na dwie grupy. Otrzymali również tematy debaty i bardzo rzetelnie się do niej przygotowali. O podziale zdecydowały ciągnięte losy. Po wyłonieniu liderów kolektywów doszło do właściwej polemiki. Pierwsza grupa przedstawiała argumenty za używaniem karty płatniczej, natomiast druga opowiadała się za gotówką. Oba zespoły z zaangażowaniem starały się udowodnić swoje tezy i przekonać drugą stronę do własnych argumentów. W ciekawy sposób przedstawiały stanowiska, dzieląc się doświadczeniami związanymi z różnymi rodzajami płatności i obrotu gotówką. Dyskusja była bardzo żywa. Podczas podsumowania okazało się, że większość młodych uczestników skłania się ku używaniu karty. Ten segment programu miał na celu nabycie praktycznych umiejętności przeprowadzania dyskusji.

Podczas debatowych zmagań uczniowie pogłębili swoją wiedzę z zakresu finansów i znaczenia pieniądza w codziennym życiu. Dodatkowo rozwinęli kompetencje społeczne i językowe oraz w duchu zdrowej rywalizacji wykazali się sumiennością i zaangażowaniem.

Autor tekstu: Marzena Kutwa
Autor zdjęć: Marzena Kutwa

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.